A címben szereplő kérdést az oroscafe.hu újságírója teszi fel, melyre a választ is megkapja a nap végére. Mivel fáradt vagyok -no és most lusta is- ezért nem örvendeztetem meg a Nagyérdeműt egy saját élménybeszámolós eszmefuttatással, hanem átveszem Szőke Netti írását városunk online hírportáljáról. Tessék:
Városismereti vetélkedő az általános iskolásoknak, Lokálpatrióta műhely a középiskolásoknak. A kérdés az volt: melyik csapat tud a legtöbbet Orosházáról?
Az Oros-haza Baráti Kör Városismereti vetélkedőt szervezett április 24-én, a város születésnapján az általános iskolások számára. A kilenc helyszínen zajló versenyre 110 tanuló, vagyis 22 csapat jelentkezett. Kálmán László, az Oros-haza Baráti Kör (OHBK) elnöke tájékoztatta az OrosCafé.hu-t a versenyről.
Milyen céllal rendeztétek meg a vetélkedőt?
Idén már negyedik alkalommal szerveztük meg a Városismereti vetélkedőt az általános iskolások számára. A célunk az, hogy a gyerekek ezáltal jobban megismerjék városunk történelmét, illetve aktívan alakítsák is azt, valamint érezzék jobban magukénak Orosházát. Játékos, könnyed formában próbáljuk meg átadni az ismereteket a résztvevők számára. Talán ez a sikerünk titka. A tárgyi tudás fontos, de sok olyan feladat is van, ami kreativitást és ügyességet igényel.
Hány főt mozgattatok meg a versennyel?
Idén is, mint az elmúlt években, tíz csapatot vártunk a vetélkedőre, azonban akkora volt az érdeklődés, hogy módosítottuk a kiírást. Végül 19 csapat, vagyis 100 diák indult a versenyen. Eredményt két kategóriában hirdettünk, hiszen az 5-6. és a 7-8. osztályosokat külön versenyeztettük.
Milyen feladatokat kellett megoldaniuk a csapatoknak, és milyen helyszíneken?
A város kilenc pontján zajlott a vetélkedő, köztük a Városi Képtárban, a Szántó Kovács János Területi Múzeumban, az evangélikus és a katolikus templomnál, a piactéren, a Kossuth szobornál és a Történelmi Emlékparkban. Városismereti TOTÓ, íjászat, asszociációs gyakorlatok és rejtvények szerepeltek a feladatok között. A feladatok megoldásához ismerniük kellett a gyerekeknek többek közt Orosháza díszpolgárainak életét és a város egykori és mai címerén található szimbólumokat is. A TOTÓ kérdései között szerepelt például az is, hogy mikor találkozhattunk először írott formában Orosháza nevével, vagy például az, hogy miért lehetünk büszkék Győry Vilmosra.
Mit érdemeltek ki a legjobbak?
Igyekeztünk olyan díjakat összeállítani, amit a csapatok együtt tudnak felhasználni. Ezek között van étkezési utalvány, pizzautalvány és belépőjegyek Gyopárosfürdőre. Reméljük, hogy ezek olyan ajándékok, melyekkel a közösséget építjük tovább – mesélte Kálmán László.
A verseny eredményei:
5-6 osztályosok:
1. Eötvös iskola “Oros 13″ csapata: Tóth Nikolett, Fekete Fruzsina, Kunerth László, Szabó Norbert, Lóczi Attila
2. Táncsics gimnázium “Támobil” csapata: Páli Bence, Dér Tamás, Tóth Róbert, Fejes Zoltán, Dávid Debóra
3. Táncsics gimnázium “Viharsarok” csapata: Molnár Martin, Kocsis Gábor, Käszmann Krisztina Adrienn, Koszta Mihály, Fetser Fruzsina
7-8 osztályosok:
1. Székács József iskola “Orosházi csillagok” csapata: Pribelszki Norbert, Gyenge Krisztián, Csizmadia Emese, Nagy Dániel, Misur Zsuzsanna
2. Vörösmarty iskola “Orosházi csavargók” csapata: Zsedényi Eszter, Kovács Anett, Fendrik István, Lustyik Jenő, Borbély Viktor
3. Vörösmarty iskola “Gyopárka Tündérek” csapata: Lichtenstein Gyöngyi, Kónya Balázs, Pipis László, Farmasi Károly, Rácz Erik
A középiskolások sem maradtak ki a jóból
Az Oros-haza Baráti Kör Városismereti vetélkedője az általános iskolás korosztályt mozgatta meg. A Gyermek- és Ifjúsági Önkormányzat (GYIÖK) úgy döntött, csatlakozik az OHBK-hoz, és létrehoztak egy Lokálpatrióta műhelyt, ami a középiskolások számára adott lehetőséget tudásuk bizonyítására.
Mórocz Győző, a GYIÖK polgármestere elmondta, a feladatok náluk is hasonlóak voltak, a jelentkezőket rejtvény, TOTÓ, képkirakás és dalköltés várta.
A versenyt a Harruckern iskola nyerte, melynek tagjai egy vándorkupát is kaptak. Mórocz Győző hozzátette, a cél számukra is az, hogy minél jobban megismerjék a középiskolások Orosháza történelmét, valamint hogy összefogják az ehhez a korosztályhoz tartozó fiatalokat.